خرید گل آپارتمانی

امروزه گسترش شهرنشینی و زندگی آپارتمانی افراد را از داشتن و لذت بردن از گیاهان طبیعی محروم ساخته است. از همین جهت است که خرید گل آپارتمانی بخشی از نیاز افراد در زندگی قرن حاظر است. نتایج پژوهش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که نگاه کردن به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر این مخلوقات زیبای خداوندی، حالت روحی نامتعادل را بهبود بخشیده و به حالت تعادل برمی گرداند. استفاده از گل و گیاه در محیط زندگی موجب تعدیل رفتار افراد در طول شبانه‌روز می‌شود.

[adrotate banner=”3″]

[adrotate banner=”4″]

علاوه بر تاثیرات روانی گیاهان بر افراد، گیاهان با تصفیه هوا و از بین بردن مواد آلاینده از محیط موجب افزایش سلامتی افراد می شوند. از این رو بهتر است افرادی که در محیط‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند و دسترسی به حیاط ندارند، با خرید گل آپارتمانی طبیعت را به محیط زندگی خود وارد کنند. همه گیاهان برای نگهداری در محیط بسته آپارتمان مناسب نیستند، از این‌رو بهتر است گل‌های آپارتمانی مناسب را خریداری نموده و از آنها در دکوراسیون منزل و محیط کار خود استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی به دلیل مقاومت بالایی که دارند، نگهداری از آنها بسیار آسان است.

 

خرید گیاهان آپارتمانی

برای نگهداری از گیاهان حتما بایستی شرایط محیط در نظر گرفته شود. اگر شرایط نگهداری از گیاه آپارتمانی را ندانید، نگهداری از آن مناسب شما نخواهد بود.

خرید گیاهان آپارتمانی

نکات قبل از خرید گیاه آپارتمانی

قبل از خرید گل آپارتمانی ، عوامل زیر را در نظر گیرید:

فروشنده گیاه آپارتمانی

  • گیاه خود را از محلی خریداری کنید که فروشنده انواع گیاهان را بشناسد و با نیازهای آنها و شرایط نگهداری‌شان آشنایی داشته باشد.
  • برای خرید گیاهان آپارتمانی بهتر است آنها را از گلخانه هایی که تنوع گیاهان بالایی دارند خریداری کنید.
  • حتما دقت کنید تا در گلخانه متخصصینی باشند تا با توجه به شرایط آپارتمانی و سلایق فردی مشتریان، بهترین پیشنهادات را برای خرید گیاهان آپارتمانی به مشتریان خود ارائه کنند. و بعد از خرید نیز نحوه نگهداری از آن گیاه آپارتمانی را به مشتریان خود آموزش دهند.
  • با آگاهی کامل بتوانند سوالات مشتریان را پاسخگو باشند. از همه مهم تر اینکه گیاهانی سالم را پرورش دهند و آن را سالم به دست مشتری برسانند.

نکات قبل از خرید گیاه آپارتمانی

ظاهر گیاه
  1. قبل از خرید گل آپارتمانی به برگ‌های آن توجه کنید، برگ‌ها زبان گویای گیاه هستند. برگ‌های رنگ پریده بر وجود کمبودی در گیاه دلالت دارند.
  2. برگ‌های به سمت داخل جمع شده، برگ‌هایی با لکه‌ها و حاشیه‌های قهوه‌ای و یا سوراخ‌های موجود در برگ‌ها حاکی از بیمار بودن گیاه است، بنابراین بهتر است از خریدشان اجتناب کنید.
  3. پشت برگ‌ها و انتهای چسبیده دمبرگ به ساقه محل تجمع آفات هستند، این محل را به دقت بررسی کنید تا فاقد آفت باشند.

اطلاع از شرایط نگهداری

حتما در مورد نحوه و شرایط نگهداری گیاه از فروشنده سوال کنید. گیاه مناسب با شرایط خود را خریداری نمایید.

قبل از خرید گل آپارتمانی ، شرایط زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر می خواهید از گیاهان خود در محیط بسته نگهداری کنید، از خرید گیاهان گلدار اجتناب کنید. البته کاکتوس‌ها می‌توانند در محیط بسته گلدهی داشته باشند.
  • سلیقه‌تان را برای انتخاب گیاه بررسی کنید، آیا به گیاهان ابلق (دارای لکه‌های سفید، زرد یا قرمز) علاقه‌مندید. برخی از گیاهان ابلق و رنگارنگ هستند، علاقه مندی خود به این گیاهان را بررسی کنید.
  • دقت کنید که گیاهان ابلق به نور و مراقبت بیشتری نیاز دارند، در غیر اینصورت برگ‌ها حالت ابلق بودن خود را از دست داده و سبز رنگ یا تک رنگ می‌شوند.
  • وقت خود را برای نگهداری از گیاه مورد نظرتان در نظر بگیرید. برخی از گیاهان آپارتمانی دوام بالایی دارند و به مراقبت خاصی نیاز ندارند و بالعکس برخی از گیاهان نیز به مراقبت بالایی نیاز دارند و نسبت به شرایط بی‌ثبات از خود واکنش منفی نشان می‌دهند. گیاهان عبایی، برگ بیدی، حسن یوسف، فیلودندرون اسکاندنس، سانسوریا، پتوس، یوکا و … نمونه هایی از گیاهان مقاوم هستند که به توجه زیادی نیاز ندارند.
  • گیاهان آپارتمانی در گلخانه‌ها در شرایط ایده‌آلی پرورش داده می‌شوند، از این‌رو بعد از خرید و انتقال آن به منزل دقت کنید تا شوک کمتری به گیاه وارد شود. به عنوان مثال تغییر دمای گلخانه با دمای بیرون موجب سرماخوردگی یا گرمازدگی گیاه می‌شود.

راه های جلوگیری از ایجاد شوک به گیاه در حین حمل به منزل عبارتند از:

جهت جلوگیری از شوک به گیاه در زمان خرید گل آپارتمانی موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

  • گیاه را به طور کامل با کاغذ بپوشانید تا مانع از جریان هوای آزاد روی برگها شود.
  • اگر تعداد گلهای زیادی دارید، آن را با وانت سر پوسیده به منزل ببرید.
  • بعد از انتقال به منزل، در روزهای گرم سال حداقل دوبار در روز گیاه را با آب نیمه‌گرم و مانده، غبارپاشی کنید.
  • تا 4 ماه بعد از خرید، از دادن کودشیمیایی به گیاه خودداری کنید.

راه های جلوگیری از ایجاد شوک به گیاه

رعایت نکات بعد از خرید

اگر گیاهان دیگری در منزل دارید، بهتر است قبل از اینکه آن را در کنار سایر گیاهان قرار دهید، حتما به مدت دو هفته دور از گیاهان خود نگهدارید تا از عدم وجود آفات احتمالی در گیاه تازه مطلع شوید. در زمان قرنطینه اگر برگ‌های تحتانی زرد شدن، نگران نباشید، دلیل این اتفاق تغییر ناگهانی محیط است. برگهای زرد را نچینید، اجازه دهید تا این کار توسط گیاه انجام شود، چیدن برگها موجب زخمی شدن گیاه و ورود آفات به گیاه می‌شود.

خرید گل آپارتمانی برای داخل آپارتمان

برای خرید گل آپارتمانی برای داخل آپارتمان به چه نکاتی باید توجه داشت؟ آیا گل آپارتمانی داخل و خارج آز خانه با هم متفاوت هستند؟ باید گفت دسته بندی به عنوان گیاهان داخلی و خارجی وجود ندارد. اما گیاهان داخل آپارتمان از نظر دما و نور نیاز متفاوتی دارند. از همین جهت انتخاب گیاهان داخل آپارتمان از این دسته ها می‌باشد.

[adrotate banner=”5″]

[adrotate banner=”6″]

 


مطالب مفید دیگر: